Bami-Ida`s

Alla inlägg under augusti 2013

Försöker hinna ikapp lite smått om vad som hänt sista tiden - det är inte lätt!


Våra små och vuxna lever nog ett ganska gott liv matmässigt tack vare Mrianne ;)

Kakan äter normalt färskfoder hemma hos sin familj och självklart fick hon fortsätta med detta under dräktighet och även nu.

Under dräktigheten testade även Kakans mattepå lite barf mat, stor hit.

Vi börjar alltid med nötfärs när det är dax för mat och de små tyckte detta var riktigt gott, sedan gick vi över till färskfoder och när de va 4 veckor var det dax för och testa revbensspjäll :)

Har haft underbara marianne som gett tips och råd då detta är helt ny mark för mig. Hon tog även med sig viltkött och kycklinghalsar som uppskattades hemma när hon hälsa på.


Våra valpar har under sin uppväxt tid sedan de börja äta fastföda enbart fått färkfoder och köttben, det har testat på en hel del: Kalkonhalsar, kycklinghalsar, oxrevben, oxvans, revbensspjäll, nötnacke, hästrevben mm det har blivit en hel del gott :)


Tack Marianne för alla härliga tips


Första smakprovet

     


Blandade bilder

                                 

18/6 var det dax för röntgen för Ärtan och Sixten, som dom flesta vet så va nervositeten på topp.

Vi röntgade hos Kicki på Albano, måste säga hon va riktigt trevlig.

Ingen kunde undgå de 2 unga staffarna som mejade sig in på Albano, Vi mötes av leende människor som vart charmade av de 2 busarna.

Röntgen gick som det skulle och hem igen för den olidliga väntan och vetskapen att det va midsommar gjorde det inte bättre. Kan säga att hunddata var min bästa vän ;) Midsommaraftonsmorgon av ren van så in på hunddata och där var det Sixtens och Ärtans resultat :)

Ärtan HD A/B ED:0 Sixten HD B ED:0 vart det slutgiltiga beskedet

   

Lite groggiga syskon ;)


2/6 firade Dexter och Kakans bebisar hela 1 år, tiden går fort och man tyckte just dom flyttat.


Denna 1 årsdag styrde vi mot Norrköping för utställning och det va Sixten som skulle få visa upp sig.

Det hela startade ju bra med Junkl 1 och CK och sedan hände det jag väntat MÅNGA år på en 1 plac i Bhkl och ett CERT

Sixten firade sin 1 årsdag med BIM och CERT:) Ett löjligt leende och en sådan lycka stod jag och sixtens ägare för

BIR gick till Sixtens halvsyster Bella Grattis Sophia    


Inser att jag måste lära mig att lägga några minuter på att blogg ;) Hos oss har det hänt en hel del! Valpar som har fötts, utställningar, röntgen mm så med andra ord är det fullrulle. Jag ska försöka mig att komma ikapp så lär bli en hel del inlägg :)

Ovido - Quiz & Flashcards